Η ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ είναι η επιστήμη που στοχεύει στην ενίσχυση των ανθρώπων, ώστε να διεκπεραιώνουν τις σημαντικές για αυτούς καθημερινές δεξιότητες, ανεξάρτητα από την δυσκολία, πάθηση, διαταραχή ή αναπηρία που αντιμετωπίζουν.
Πιο συγκεκριμένα, η Παιδιατρική Εργοθεραπεία είναι μία ειδικότητα που αφορά στην πρόληψη, στην αξιολόγηση με τη χρήση επιστημονικών μεθόδων και προσεγγίσεων, στην παρέμβαση και αντιμετώπιση των δυσκολιών εμπλέκοντας τη θεραπευτική χρήση των σκόπιμων δραστηριοτήτων και του παιχνιδιού.
Στην εργοθεραπεία μετά την αξιολόγηση, προσδιορίζονται οι θεραπευτικοί στόχοι, σύμφωνα με τη φυσιολογική ανάπτυξη, ώστε να αξιοποιηθούν οι ικανότητες του παιδιού ή του εφήβου και να υπάρξει βελτίωση των δεξιοτήτων του σε τομείς όπως:
ΣΤΟΧΟΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Συμβολή στην αναγνώριση και εντοπισμό των αδυναμιών (π.χ. δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν αναπτυχθεί ή δε συμβαδίζουν με την ηλικία του παιδιού) προτού γίνουν πρόβλημα και δυσκολέψουν το παιδί στην καθημερινότητά του.
Βοηθητική δράση για να αρχίσει το παιδί το σχολείο με όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες.
Προσφορά στοχευμένων δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη της κινητικότητας (αδρή και λεπτή), την ενδυνάμωση των μυών, τον προσανατολισμό στο χώρο και στον χρόνο, την ανάπτυξη του παιχνιδιού κ.α.
ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Θα ήταν καλό να ζητήσετε βοήθεια, αν το παιδί σας παρουσιάζει κάτι από τα παρακάτω, πάντα φυσικά σε σχέση με τα αναπτυξιακά ορόσημα όπου αντιστοιχεί ηλικιακά το παιδί.
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
Το παιχνίδι είναι ένα βασικό μέσο που χρησιμποιείται από την ειδικότητα της εργοθεραπείας τόσο για την αξιολόγηση όσο και για την παρέμβαση. Μέσα από το παιχνίδι, ο θεραπευτής βοηθάει το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες όπως η λεπτή και αδρή κινητικότητα, οι γνωστικές, αντιληπτικές δεξιότητες κ.α. προκειμένου να το να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής του.
Ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί παιχνίδια κάθε τύπου, όπως κινητικά, κατασκευαστικά, λεπτών χειρισμών, συμβολικό παιχνίδι, παιχνίδια με κανόνες κ.α. Τα παιχνίδια βέβαια επιλέγονται κάθε φορά από τον εργοθεραπευτή, ώστε να ανταποκρίνονται κατάλληλα στους θεραπευτικούς στόχους που έχει θέσει.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
COVID-19. Επιστροφή στα σχολεία, αλλά… με αποστάσεις.
Ημέρες Καραντίνας (Νέος κορωνοϊός Covid-19) – Τρόποι διαχείρισης
DOWNLOAD ΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ
ΧΡΗΣΙΜΑ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η καλύτερη πρόληψη είναι η έγκαιρη παρέμβαση…